Tuesday, December 30, 2008

5 Ways to LOL

hey all. ok. semalam mak som aku tanya macam mana cara untuk menghilangkan perasaan benci dan kecewa kita supaya kita lebih tenang. hmmm...mcm mana yeah...

huhuhu aku ada beberapa cdagan jd anda ikutilah mana-mana yang anda rasa ok.

AMARAN : ANDA tidak dibenarkan meniru aksi ini tanpa nasihat daripada pakar.

Langkah yang pertama : Mandi.

Kenapa harus mandi? ask the Expert, NOW!aha..kenapa perlu mandi..? kerana anda pernah terfikir tak yang mungkin anda putus chenta kerana anda tidak pernah mandi?? eeewwww...busuk3...Jadi mandilah sekarang..segarkan diri anda supaya LEBIH FRESH..! hahaha...


Langkah yang kedua : Menangis.

Menangis? selalunya kalau orang baru putus chenta atau kecewa ni, secara automatiknya akan menangis. tak payah disuruh. makLum la naluri..Bukan wanita sahaja tau yang suke menangis..Zaman sekarang ni Lelaki pun suke menangis tau...

Tak percaya? Tak caye sudah.

ok. menangis la puas2. sebab dengan menangis, kita dapat meluahkan perasaan kecewa kita dengan mengurangkan sikit bebanan air mata dimata kita. jd kita tidak akan terbeban lagi...huhuhu

Langkah yang ketiga : Menjerit.

Menjerit? Contohnya... ARRRGGGGHHHHHHHHHH...suka hati anda lah berapa harkat pun panjang yang anda nk gunakan. janji anda menjerit. Lebih afdal kalau kuat dan jeritlah dengan seikhlas yg mungkin.... sebab dengan menjerit seolah-olah anda sedang berkongsi masalah anda dengan alam sekeliling anda...sebab alam tahu, manusia menjerit bile dia ade problem je. kalau menjerit keriangan bunyi nye gini....YUHUUUUUU....jerit cm tak ikhlas gitu....

Langkah yang keempat : Mengoyak-ngoyakkan eyh koyakkan kertas. Bukan cabut Rambut ok!
Dirumah anda banyak kertas2 tusyen, nota2, dan kertas peperiksaan anda yang tidak digunakan?
Hey jangan BUANG. kertas2 ini amat berguna saat anda tension. JANGAN membazir.
Ok...jika anda tension, koyak koyakkan kertas ni sume...koyak-koyakkan dengan perasaan yang marah. kuat2, penuh dengan tenaga. Nak tau kenapa? sebab kalau anda putus chenta...dan sepjg perchentaan BF/GF anda tak pernah tulis surat cinta pd anda, anggap la kertas2 itu sume sama seperti satu text mesej yang mereka hantar pd anda hari2 dan setiap saat.

Yela..takkan la anda kaya sangat nk koyak-koyakkan HP anda....Ade berani ke??

Langkah yang KeLima : MELUKIS.
Anda tidak ada bakat melukis? Ya saya tahu yang itu. kerana sy juga tidak punya bakat melukis. tp sy selalu dpt pujian jika saya melukis ketika tension dan kecewa.

Contohnya. anda putus chenta dgn sipulan bin sipOLan.

Anda lukis je gambar sipulan ni dengan imiginasi anda yang membuak2 didada dan minda anda.
anda lukis muke mereka dengan tanduk, Misai, Gigi Hitam, Hidung sompek, Telinga sebelah, Rambut Botak, kening kene cukur..sume2 la yang buruk2 ni..dan warnakannya mengikut creativitY anda...

dan at the end...PERCAYA la anda pasti Puas HATi dengan hasil kerja anda...YE la mne pernah org kutuk lukisan dia sendiri kan? Paling tak pun anda pasti puji lukisan anda sendiri..

"Wahhhhh...aku tak sangka aku pandai melukis...." Dan ketika itu, anda pasti tersenyum...

Ok ini sahaJa...Pastikan anda mencubanya dirumah ok.

11 comments:

SyahiNhere said...

sbnr'e 10sen i hlg lps bc word2 u. klakaQ la. LOL.

yg plg i ska ayt u yg u kt m"jrt ikt hrkt n psl lksn 2. yek x yek gak kn sp nk ktuk lksn sndr. ha8

tls2 la lg.lwk rrr..

hafidz5123 said...

hahaha..u're funny.,.;D..

u know what..i da try step2 yg u bagi..tapi smpai jek kat step 4 i try ler..berkesan gler..part koyak2kan kertas tue..then sedar2 i da terkoyak check RM1000...uwaaaaa!!!!!!!!!..

~~lalalalala~~~~^^

hafidz5123 said...

anyway..i try that step sbb tension ok!not putus cinta!..haha..XD

adibahrisha said...

waaahhhhh klo u tak nk check tu..wat pe u koyakkn? ade baiknye, u bg kat i..leyh i sedekah mC donald kat budak2...

ish.

Ape2 pun. thanks yah Hafiz sebb try step2 ni..

hahah...make sure, anda tidak melakukan mende2 yg slh disisi undang2.

JANGAN menconteng dinding tempat awam pulak yeak.

KUYEM said...

thanx comment,
ni parkour

http://www.youtube.com/watch?v=1mX6g3z_yQQ

aida hashim said...

aku rase cara plg berkesan hantuk kepala kat dinding kuat2 sampai hilang igtn. bagyskan?

adibahrisha said...

er terpulang kpd si pembuat. tp aku tak bertanggung jwb atas perbuataN sedemikian. LOL.


Len org len carenye.

pa'an said...

hmmm...
i rase mcm berkesan jew tips nie..
hehehehe...

nazirah said...

aku x nk komen *jht gile*

nk jmput ko dtg melawat blog~

http://blognazirah.blogspot.com/

Anonymous said...

kadang2 ada gak wat bnda2 mcm ni..
tp serius kadang2..
tp pasal chenta???
anda di cinta seseorang @ ditanggalkan seseorang????

adibahrisha said...

hahaha...aduh awk ni siapa eh? len kali tinggalkan nme anda...


i ni seorg yg tidak ditinggalkan sesiapa...

jz be myself..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...