Sunday, January 11, 2009

AkaL & Fikiran.

Sebelum ni, aku tak pernah pun ada rase ingin tahu ape tu perbezaan akal dan fikiran. sungguh kalau korang tanye aku pun, aku dah boleh confuse dengan makna akal dan fikiran ni...aku tak akan jawab segala persoalan anda. apa beza akal dan fikiran? aku sendiri pun tak tau jawapannya.

Tapi ape yang aku tahu. Akal selalu ada dengan Fikiran. dimana ada fikiran bermakna disitu juga ada Akal.
akal selalu ada dengan fikiran
kalau ada fikiran
takde akal pun
tak guna
kalau ada akal
tapi takde fikiran
pun tak guna jugak.
Jadi mereka perlulah berjalan seiring....Kalau anda memisahkan mereka bermakna....anda mungkin kehilangan sesuatu...
Mungkin hilang Akal....
Atau
Mungkin juga hilang Fikiran....
dalam perkataan mudahnya
"Tak Siuman".....
ditujukan khas buat Akal. dpd Fikiran.

Friday, January 9, 2009

what a day...

7.45am : Makkkkkkkkk...something wrong with my car...tayar pancit ke?? tah la...ayah aku tak pernah la plak ajar cmne nk cek tayar pancit ke tak...punye la lain mcm je aku drive ke kolej.

8am : pergi ke Petronas, isi angin tayar...hopefuly nothing wrong afta diz...butt...wat The Fish! ade PAKU kat tayar keta aku ahhh ! bukan paku kecik doW...besaarrrr !!! cehhh...but wat to do? wat budu sudeyh....

8.25am : BISA tutorial.

5 org je yg datang?? what a shock...

9-10am : Library & swimming block.

pergi library, cari past year question.... sori, no stock are available. semua org tgh bz nk photostat past yr question...its ok...

kmudian pi makan kat swimming Block.

wattt??? only me n my fren customer hari ni?? wat a suprise..usualy nk cari tmpt duduk pun susah....~~~lepas makan terserempak dgn budak tu? heh, ape la probe, bile pi cafeteria je mesti nmpak budak tu. nasib da siap mkn. klo tak berlapar la aku nmpaknye~~~

10-12am : FOA lecture.

study~~~ jeling2 Mr AFRO..LOL....hahahha....oh tidak...bukan aku yg jeLing..my fren ok~~~


12.00 : Kedai tayar

Pergi kedai tayar kat Danau KOta. Rm 5.00 fllyyyyy~~~~~ huhuhu wat a cheapskate la aku ni...hahahha

kmudian isi minyak kat shell.... [masih di Danau Kota..]

Wat The Kambeng!!! Asl meter minyak tu tak naik? bile aku tekan tak klua minyak puN?? KALUTTT.....pi panggil brother tu tulun aku isi minyak...heh, asl mudah je dia buat?? Pelik btoL....

hmmm...skang masih dirumah..tak tau la ape nk jd pas ni..hahahha..tak tau la ni nasib malang ke nasib baik~~~ Tuhan je yg tahu...

Friday, January 2, 2009

Hurt



Dear
I dont want to be like a Juliet,
I never imagine to be like a cinderella,
What i need is only to be with you.


Yesterday,
I let your hand free,
I thought you will miss me,
Then come back to me.


But Im totally wrong,
I saw you laughing with...
I try to scream your name out Loud,
But you never turning back.

I'm searching on you,
I'm Waiting for you,
I'm Crying for you,
All i do is only for you.


This morning,
I told myself to hold your hand,
But things happen that afternoon,
I saw you with someone.
Hurt a lot,
I do hurt a lot now,
I didnt cry,
But i hurt.
In the name of Love,
I do love you,
I swear its true,
and I missed you.
If i ask you to love me,
Would you do that?
The answer is No,
Right b?
hahaha,
why this thing happen to me?
Why do i have to suffer a lot,
Why do i have to hurt a lot,
Why do i have to love you?
Eventhough you read my poem,
You dont even know i wrote it for you,
Or maybe you just prentending
Pretend like you dont know anything,
or maybe u just dont know nothing!

Im sick of you!
Sick and tired!
Yet still I dont want to say goodbye,
Bcoz I love you from bottom of my heart.....








Originally Hurt,
Adibahrisha




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...