Sunday, January 11, 2009

AkaL & Fikiran.

Sebelum ni, aku tak pernah pun ada rase ingin tahu ape tu perbezaan akal dan fikiran. sungguh kalau korang tanye aku pun, aku dah boleh confuse dengan makna akal dan fikiran ni...aku tak akan jawab segala persoalan anda. apa beza akal dan fikiran? aku sendiri pun tak tau jawapannya.

Tapi ape yang aku tahu. Akal selalu ada dengan Fikiran. dimana ada fikiran bermakna disitu juga ada Akal.
akal selalu ada dengan fikiran
kalau ada fikiran
takde akal pun
tak guna
kalau ada akal
tapi takde fikiran
pun tak guna jugak.
Jadi mereka perlulah berjalan seiring....Kalau anda memisahkan mereka bermakna....anda mungkin kehilangan sesuatu...
Mungkin hilang Akal....
Atau
Mungkin juga hilang Fikiran....
dalam perkataan mudahnya
"Tak Siuman".....
ditujukan khas buat Akal. dpd Fikiran.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...