Saturday, April 18, 2009

2 nama 1 jiwa. Mahu!

pepol, salam.

hari ni rasenye terlalu penat menjadi seorang yang bernama SUWAIBAH. nonono bukan penat. tapi sudah cukup lelah mempunyai 2 watak yang berbeza.

ADIBAH RISHA vs SUWAIBAH.

ada yang mengenali aku dengan nama Adibah Risha. lalu mereka lupa aku juga adalah Suwaibah. ade yang mengenali aku Suwaibah lalu keliru, sama ada aku adalah Adibah Risha atau Suwaibah.

sama mcm waktu kita form 4 ke form 3 eh, yang kita belajar 'DR.jekyL n Mr.Hyde.' tapi tak de la aku nk cakap aku ni jahat mcm MR. hyde. aku hanya mempunyai dua nama sahaja. dan watak juga berbeza.

adibahrisha.

1.Tomboy, Ganas, Riang, mcm tak de masalah, suka ketawa, mesra.

suwaibah.

1. Pendiam, suka sorokkan masalah, sgt EGOIS, berlagak cool, n etc etc etc.

hahaha tiba-tiba lak nak cakap pasal hati dan perasaan. disebabkan aku rase cukup penat lalu aku lesu, dan menjadi sangat letih. aku hampir give up, aku sesak! nafas ku semput, lalu aku ingin meminjam bahu untuk menangis, dan ruang untuk menjerit di BLOG ini.

sakit! aku lemas kat sini. badanku seakan diikat ketat,lalu aku jadi lenguh. bila aku berdiri rasenye ketat. aku cuba berlari berat! mungkinkah aku sudah gemok? hmmm payah jugak tu.

hahah aku sungguh mahu berlari. dan pergi ke puncak untuk menjerit. aku tak suka karaoke untuk hilangkan tension kerana suara aku sungguh merdu.

aku hanya mahu menjerit. atau aku mahu naik roller coaster! seat dihadapan sekali. lalu menjerit. padahal tak lah gayat sangat. saje je nk lepas tension! ade tiket free untuk aku?

aku juga mahu makan sushi, sumbatkan seketul sushi dan aku mahu menelan wasabi! biar pedas! baru aku puas! tapi aku takut mak aku marah. sebab aku akan merengek kesakitan kerana perut ku tidak mampu menahan kepedasan!

aku mahu menunggang motorsikal. kerana aku mahu feeling merempit! aku dah bosan merempit guna kereta! sebab selalu ade speed trap! tapi aku tak punya skill dan lesen motor!

aku mahu pergi ke pusat rawatan untuk kuruskan badan. walaupun BMI aku stable. sebab? hahaha aku punye suka. tapi aku tak boleh! aku percaya tak ade ape semudah itu. nk sesuatu mesti ade usaha. Sama macam nk jadi kaya! ape tu BUSINESS MUDAH? duduk je dapat DUIT? korang ingat DUIT jatuh dr langit ke? gi la kerja!

aku rasa macam nk pukul orang! yang berbadan gempal supaya aku tidak didakwa mematah-matahkan tulang si kurus apabila tangan ku menyentuh mereka!

aku rasa macam nak tarik2 rambut lelaki! sebab? kenapa pendek sangat! tak mampu beli shampoo ke??

aku mahu semua itu. rasenya adekah aku akan happy selepas itu? lalu aku menggeleng. mungkin kerana aku sudah biase hidup dalam kepenatan dan lelah.
-FINE-

11 comments:

rieL said...

tarik2 rambut lelaki?
HAHAHA!

adibahrisha said...

aah. tarik rambut lelaki. sebab klo rambut pmpn tak leh. bg mereka rambut adelah mahkota.

kaizen said...

brani cubalah!!!!

rieL said...

hahaha,
tapikan, part syampu tu,

orang rambut pendek cuci 2-3 kali sehari.
orang rambut panjang cuci 1 kali dalam dua hari.

adibahrisha said...

haha fakta baru! kepada lelaki yg berambut panjang. FIGHT for it!

lol

naz said...

astaga camnie pun ada :)

Live as Homosapiens said...

hahaha~
byk btol nk wat tp apakan daya, x cukup daya~~

paper pun..wat stakat cukup daya asalkan hatu puas~~

**FAKTA : suka ketawa leh bantu jantung..hehe

anyway..thanx coz followed my blog...

nurna said...

hey u got two names yea
same like me...=P
nurna @ nurnajwa

adibahrisha said...

tak jauh beza la name u dear. nme i yg dua-dua tu lain benar bezanya.

Nasuha Suhada said...

wah..ada dua nama..ehh, hai suwaibah! hiks~

adibahrisha said...

Nasuha : hehehe hi dear. lol.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...