Sunday, April 12, 2009

2009 Tahun berkahwin.

what a sunday! setiap ahad je, kami pergi bayar saman. kat kotak surat atas piano belambak dgn kad-kad jemputan perkahwinan. kadang-kadang aku fade-up jugak kena pakse follow parent aku pergi majlis kawen. sejak kebelakangan ni. kenapa la pulak nak paksa-paksa aku ikut mereka? tak faham. ade time aku skip, bagi alasan kenapa tak nak ikut..last week parent aku attend 2 wedding. satu family belah bapak aku lagi 1 lak belah family mak aku. alasan aku tak nak ikut ialah tiba-tiba tak selera makan nasi minyak. hahaha.

tapi minggu ni aku tak leh skip. aku kne attend 4 wedding pd hari ahad, 12 Apri 2009l.


1. wedding cucu nenek yang jaga aku waktu aku kecik dulu.

seawal jam 11.30 kami dah terpacak di Kg. Pandan. orang masih sikit. lepas sempat beramah mesra dengan mereka-mereka yg mengenali aku waktu kecik, kami pun beredar ke balakong.


2.Wedding ank jiran ayah aku kat kg.

Balakong. area The Mines. wat a day, memang ramai gile org. n kebetulan tema mereka Ungu same dgn baju kebaya yg aku pakai. hahah. habis. kepada ibu-ibu yang mempunyai anak lelaki dan berkenan selepas melihat sy, sila isi borang yah. lol.


3. weding anak buah Cik Rasi.

balik ke Gombak semula, kali ni di rumah atuk aku. ahhhh Oh tuhan ramai gile orang. siap kena bahan lagi dengan kawan atuk aku.

'uncle,im still young laaaa...tooo young to get maried.'


4. my best friend wedin.

ahahah ni cerita bangon pagi tadi, aku tau mak aku leh guna cara ape sahaja untuk kejutkan aku. tapi kali ni aku tak sangka mak aku serious.


'Bah, bangon.' 3kali. sebab aku tak bagi respon.hahah

'hmmmm..' pendek.reaksi aku bila mak aku da start nak bagi hadiah 'penyepit ketam' dia.

'siapa tu name kawan ko.....blablabla.....' aku tak dgr. sebb rasenye time tu aku masih mimpi lagi. yang aku dgr perkataan

'dia KAWEN harini.' aku malas nak fikir. sebab tak de sape2 inform aku kawan-kawan terdekat aku nak kawen.

'bangonlaaaa..dengar tak ni. kawan ko kawen harini.' aku tau ni taktik mak nak bangon kan aku. hahaha. tutup je mate. sure tu taktik!

'kawan siapa? mana ada kawan kita nk kawen la mak. menipu je.' rengek aku. baru pkul 7.35 bagi la chance aku tido genap sampai pukul 8 pagi. sunday morning pe.

'sape nama wati. wati tu laaa...selalu datang depan rumah kita ni.' wati? wati mane?

'wati mana?' rasenye waktu tu aku masih tutup mata. hahaha

'mak tak tau mana kad kawen dia pergi. hari tu nampak atas Tv. ala...kawan ko mase form 2 tu laaaa...dia kawen harini. tadi mak cik dia yang bagi tau mak.' terus mate aku celik n terduduk. biar betul. rasenye aku jumpe dia selasa lepas, dia datang rumah mak cik dia kebetulan depan rumah aku.

'rusmawati ke?' aku terus bangon cari kad kawen yang mak aku sebut tadi tu. aku tak percaya kawan aku nak kawen. biar betul. cepat nye jodoh dia .





nasib baik aku sempat pergi beli hadiah. lepas balik dari balakong tu kami sempat berhenti kat the Mines. beli something utk Rusma. n aku doakan dia happy dengan suaminya. dan berkekalan sampai bila-bila. amin.

walaupun aku masih terkejut. but jodohkan nak buat macam mana. awal ke lambat ke terpulang kepada takdir dan nasib kita. kepada anak muda-anak muda diluar sana. tunggu la giliran anda. esok lusa kita tak tahu siapa yang akan kawen dulu.

hehhe. oh cz me lambat lagi. kot. cuz mak cakap.

'yela, skang ni kau tak de 'mambang'. nanti da ade mambang sibuk nk kawen cepat.'

hahahha mak...mak....don wori, sebelum kawen, panjang lagi wish list aku. termasuk pergi menunaikan ibadah haji dgn family aku. Insya-ALLAH.

6 comments:

naz said...

i takut u jugak terlibat thn nie :) amin :)

adibahrisha said...

hahaha...i tak de mambang lagy laaa...hahaha

Jefri Zain; said...

kawin mst bes kn

kayrolldin said...

salam ziarah

~ujicham~ said...

dah kawen takde can la nak bangun lambat.. berani ke?

adibahrisha said...

jefri zain ; hahah mne i tau i blom kawen lg.


kayroldin ; thanks fer droping something.

ujicham ; hahaha itu tnye 'abg' sy nnti..hahah of kos la cannot n tak berani kot. kita kne jd wife yg baik kan...~~~ hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...