Wednesday, April 15, 2009

Bahasa F

alkisah. petang semalam benggang betul aku dengan Imran tu. sengaja je buat darah aku naik. penat2 aku kemas rumah sedap2 je dia g terbang-terbang n campak-campakkan baju sekolah dia dimerata-rata tempat.

kesalahan Imran :-

baju - atas piano
beg sekola- depan pintu bilik dia.
stokin-pintu utama
kasut-Luar umah.
tie- atas meja makan.
beg dompet-atas radio.
gula-gula lolipop- dalam poket aku. hehehe

tiba-tiba lak aku rase seperti mahu mencarut dan mengutuk imran dihadapan mak aku. diatas kenakalan dan kedegilannye yang melampau. secare tiba-tiba muncul la idea untuk mencarut dalam bahasa F.dimana mereka tidak tahu maksud yang aku bebelkan.

"Befengangfang befetulful lafa afakufu defenganfan imfimranfan ifinifi, bofolehfeh takfak efengkaufau cefepatfat pefergifi manfandifi, safakitfit lafah hafatifi afakufu defenganfan kaufau ifinifi! tifiapfap afakufu kefemasfas rufumahfah jefe , kaufau sefepahfahkanfan bafalikfik. pefenatfat tafaufu tak fak?!

nafasibfib efemakfak afadafa defekatfat sifinifi, kafalaufau tifidakfak afakufu dafa lafamafa cufubitfit kaufau. afapafa? kaufau ifingatfat afakufu tafakutfut kefe denfenganfan kaufau???! sifiapfap lafah kaufau, efesokfok kaufau bufuatfat lafagifi..tafahufu lahfah afapafa afakufu nakfak bufuatfat defekatfat efengkaufau!"
marah aku sambil meneruskan langkahku ke hadapan rumah untuk menyiram pokok bunga sebelum azan maghrib berkumandang..

hahaha amacam? berbelit tak lidah korang.

sejarah bahasa F.

bahasa F Bukan bahasa F*#k, ok. tapi bahasa 'F' yg aku pelajari waktu aku darjah 4, sebenarnya budaya bahasa yang kebanyakkan nye dikuasai oleh pelajar perempuan untuk mengutuk atau cakap pasal budak lelaki kelas mereka. hehehe

selepas kemunculan bahasa F, kami menemui bahawa banyak lagi bahasa yang boleh dibina selain dr bahasa F. iaitu menggunakan semua alphabet kecuali 'a,e,i,o,u'.

contoh ayat.
Aku suka makan.
bahasa B -abakubu subukaba mabakanban.
bahasa C- acakucu sucukaca macakancan.
bahasa D- adakudu sudukada madakandan.
bahasa F- afakufu sufukafa mafakanfan.
dan seterusnya.

mempelajari bahasa F.

tiada ape yang mustahil. senang je. lets do some exercise. lol

jika nk buat ayat menggunakan bahasa F contohnya, kita perlu lah menambahkan f disetiap penggulangan huruf dan bunyi yang dipisahkan..

contohnya :-
a ku = a Fa ku Fu.
sa yang = sa Fa yang Fang.
di a = di Fi a Fa.
Di am = di Fi am Fam.
Na si = na Fa si Fi.
e sok = e Fe sok Fok.

taktik dan cara yang sama juga digunakan untuk bahasa-bahasa huruf yang lain.

selepas mempelajari procedure2 bahasa F, cubalah translatekan dialog aku diatas.

selamat mencuba.

AMARAN !

amalam bahasa ini sudah agak kuno. jangan salahkan saya kalau anda dikatakan ketinggalan zaman menggunakan bahasa ini. hahahaha



-Fine-

14 comments:

Anonymous said...

haha.

i ta faham bahasa f.

hahaha

naz said...

huh? pernah belajar dulu. tapi failed :)

kaizen said...

skang ni kat sni ktorg gne bhse 'ke'...

Nadee Mingo Mingo said...

hahaha , dlu nadee gne bhasa k.
or is it l?
huwmm , 4got suda.
hahahaha
very educating :))

adibahrisha said...

hahaha

klo nadee gune bahasa K

so,

tekerikimaka kakasihkih sekebabkab kokomenken kikitaka. okey!

merci dear!

noraliza said...

hifi;p safa ngatfat mefenafa rikfik lafah^_^

amir said...

terbaik la doo
bahasa nie ..

adibahrisha said...

thanks Amir for drop by. :P

Narumi Nakajima said...

teferifimafa kafasihfih bafanyakfak.
heheheheh
sefebefenarfar mefemangfang bafahafasafa f nifi. sefebabfab kengfengkafawanfan cafakapfap tafapifi takfak fafahamfam

adibahrisha said...

heheheh you good! selamat mencuba darling

nabila said...

q bru di ajarin ma tmn q dan langsung bs,,

aisyah eysyah said...

teferifimafa kafasihfih .....betul x????heehehehe

zet said...

Dr zmn skolah rendah blaja tp xphm.. Harini di umur 26 tahun, skali baca kat sini terus rasa terel... Hahahaha

adibahrisha said...

Hahaha serious zet? mungkin dulu you rase bnde tu susah kot. Now you dah tau cara dia, da boleh praktik. heheheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...