Saturday, May 16, 2009

aku bukan pelakon dalam industri ini.

Adibahrisha The movie.

hi korang. mcm mne hari korang harini? mesti tak best kan? hahahha ok la, harini aku nk bersyarah tentang Human Behaviour. huh, sediakan bantal semua. dan zzzzzz....



Semalam baru aku sedar satu perkara ni. tentang Perangai manusia. dan aku juga manusia, n ouh aku pun ade perangai aku jugak. Entah la...biar aku straight to de London je la k. Sebagai seorang manusia dan insan, aku akui aku kadang2 layan seseorang tu berbeza antara satu sama lain. korang juga mesti ade perangai macam aku kan. tak semua kita layan sama rata. kita tak PERFECT!



Sometime kita jd sangat peramah dengan si Abu, Jadi sangat Baik dengan si Ali, jadi sangat Pelawak dengan si Tam, jadi sangat sombong dengan si Donkey, dan ape yang aku boleh cakap. aku jugak macam ni. aku hanya manusia biasa....dan aku tak terlepas dari situasi ini.



Yep, ade banyak label dan kata2 kawan aku pd aku ;
  • 'gile sporting la ko weyh!'
  • 'Thanks adeeb, u'r my BFF.'
  • 'ha5 i suke kawan ngn u. u baik, suke buat lawak.'
  • 'ni laaa kawan se-head brain [se-kepala hutak] aku.'
  • 'i suke you sebb u tak hipokrit.'

dan tidak terlupe juga beberapa ayat yang menyentak pendengaran dan pemikiran aku ;

'U ni HOT temper laaaa.'
'Eh, apesal u ni SOMBONG sangat hah?'
'U ni egois, hipokrit!

'Huh, bajet howt.'
'KAU PERAMPAS kawan yang aku sayang!'
'Kau ni kan orang paling jahat aku pernah jumpa.' [pnh ke org kate cmni kat aku?ntah la]





ok pepol, im not goin to cry. diz is not me. well i don even care wat pepol want to say bout me, yah its your opinion bout me. its ur personal privacy kan nak judge aku bagaimana pun. mungkin korang tak kenal aku yang sebenarnya bagaimana.

and eventhough korang nk kate aku ni 'JERK' ke ok, go on.

ntah la sometime aku nak jadi sangat perfect. layan orang sama rata, aku nk happy kan hati semua orang. Puas kan hati orang...tp entah la aku pulak yang kadang2 tak puas dgn apa yang aku buat.

aku ni manusia bukan ikan piranha, bukan juga dinasor. aku ade emosi, dan ade ketika-ketika nya aku amat sensitif dan ade ketikanya aku sangat aktif dan agresif. jadi aku nak mintak maaf kalau benarla korang rase aku ni erm sombong ke poyo ke, ape ke..

maaf kerana aku tak pernah berniat jd macam tu. itu bukan diri aku.
korang komen la post ni. n korang berhak judge aku macam Paula Abdul, Simon, Paul MOss, atau macam Adlin Aman Ramlie... korang berhak judge aku.




Salam,
Adeeb. aka iba.


16 comments:

I am Karl said...

hye kak

ignore je what people said k..

dats my principe!

live ur life to d fullest k!!!

yg penting u happy!

Dr Bear said...

yup prasan @ x kita mmg pelakon kat dunia ni, character kita akan berubah ikut sorrounding kita, org sekeliling kita also akan berubah-ubah, kdg2 mmg sronok n kdg2 pun agak depressing tp situasi tu yg membuat hidup kita bermakna...

syeikh_axe_lapok said...

hahahah~
rjin u tlis blog nie kn...
n kreatif.....
bgos2....
bleh improve B .M n B.I....
ngeee~....

adibahrisha said...

thanks bear n thanks to sheikh

well kalau benar kita pelakon...jd..adakah yang menonton berhak judge kita...?

adibahrisha said...

from yazid a.k.a Ajit. [ mspace ]

16 May 2009 11:17

ak da bc daaa;)
sungguh menyayat hati.
hehe.
tp x rety nk cmmnt .
ak cmmnt kat sini je oke.


"btol btol btol kt x perfect.sometimes ak pon rs mcm tu gak. kt x ley nk puaskn dume org yg berdamping ngn kt ni. x sume suke prngai kt ni rite? so ape yg kt boley buat , trime je all those critics tuh n always try to improve ourselves. && dont let those jerk bring u down ;)

-yazid-

mr Zen said...

relax. no heart feeling kalo i ade wat pape. we're cool aite? n kte ni se COMPANY k

mr Zen said...

relax. no heart feeling kalo i ade wat pape. we're cool aite? n kte ni se COMPANY k

mr Zen said...

adeeb. kte se COMPANY k. haha

adibahrisha said...

oh god...zen..i bersyukur sgt i ade fren mcm u....same2 tak suke makan ubt..hahha

ok zen kita secompany.. n u stil owe me sometink yg i rase bosan lagi mau menyebut nye. hahahaha

anas.愛 said...

nice one! ;)

adibahrisha said...

eh eh..anas ni..ape nye yg nice..komen box untuk salad ade di bwh post ini...

conno_conetto said...

alamakkk!

sama ahh!

tp i advance cket.

owg ta ckp i kacak.

i slalu ckp i kacak.

hehehe.

pape pon.

this is hows world goes kn

sabar jep.

coz everything dat come

msti ad penyelesaian

Rizul said...

senang cite la kn.

people kt dunia ni x de sape yg perfect.

hanya Rasulullah kite saje yg perfect.

so.

ape yg org kate kt kite tu kite dgr n realize btol x ape yg die ckp kt kite tu.

itu cara yg btol la bg i.

:)

Apong said...

aper la neh...manusia meh...mana perfect

adibahrisha said...

saifuddin hashim from myspace.


16 May 2009 15:51

nk kate pe ye.
emm.

smue mnusia ad sifat cmtu.
ad prsaan.
ad pndpt msing2.
hati len2 kn.
diorg nk kte ape pn biar kn je.
mlut diorg.
stiap prbuatan psti ad blasn kn.
so,
wt je ape yg kte rse btol.

p/s : sori xkomen kt blog. =)

anas.愛 said...

haha. i bukan komen utk salad laa. post ni yg bagos. i like it! ;) yeah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...