Wednesday, May 20, 2009

nenek ku kawen dgn....ank raja?

hey korang. suara korang sedap tak? aku nk soh korang nyanyi satu lagu ni kejap lagy.
cerita ni bermula pagi-pagi tadi. dan ketika itu aku berada di bilik iron baju. dan aku terdengar pebualan anak dan ibu.



video


Nenek-Nenek si Bongkok tiga,
Siang malam asyik berjaga,
Mencari cucu Di mana aja.
Nenekku khawin dengan anak raja.

'Eh nenek ku kawen dengan anak raja ke,
Nenek ku kawen dengan anak gajah?'
'mak...mak...nenek ku kawen dengan anak raja ke anak gajah?' tanya Intan



'Nenek Intan kawen dengan Pak mat.' jawab mak aku.
'Bukan anak raja ke?' tnye dia lagi tak puas hati.
'Yeyeye, anak Raja.'
'Raja ape mak?'
'Raja Gopal!' jawab mak aku benggang dengan soalan intan yang bertalu.

5 comments:

joegrimjow said...

haha
entry ni buat ku sengeh

adibahrisha said...

adakah nenek awak pun kawen dgn anak raja? waaa...

kaizen said...

mmg nk buat ketawa jer...

Precious said...

Heh heh ... terkenang suatu masa dulu ...

joegrimjow said...

kekekee
lagu tuu la

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...