Friday, May 8, 2009

stress sampai sawan.

setelah hampir lebih daripada 2 minggu sy menghilang daripada blog kesayangan saya ni. saya muncul kembali.

hey pepol!

well, oh Nonono, I'm not really hilang. im here, always here, readin my follower post. but i didnt comment them cz i don have time.... 'stori pasal aku hampir mati, utk future bf ku, stori tentang bakal suami, stori pasal wanita2 disekeliling ku, stori pasal mama selalu rotan, stori pasal Pulanglah mama, stori tentang waktu peperiksaan, kertas susah dah tamat, MERDEKA, stori pasal peluk bear...mcm2 yang aku bc.

hmmmm rasa amat jeles mereka punye masa meng-update blog mereka. Aku sgt cemburu kat korang. well, selepas 2 minggu lebih akhirnye aku dah pun selesai menjawab paper2 Final aku untuk sem 3. ni.

Perasaan? Amat tidak lega dan amat terasa terikat. waaaa...aku sentiasa ade feeling mcm ni. feeling yg tidak bebas. oleh itu aku selalu tidak Mengisytiharkan kemerdekaan diri aku. hmmm bagi aku merdeka tu bebas, aku boleh bernafas dgn lega, bukan bernafas dalam lumpur atau air. aku bukan ikan!

3 subjek pertama aku alhamdulillah. aku jwb dgn tenang. paper ke-4 FOA. alhamdulillah. tawakal. paper terakhir aku. rabu lepas. Masya-ALLAH. susah sgt....aku sgt takut. streesfull, tension ketika menjawab Quantitative studies. rase sangat tertekan dgn masa yang da nk habis, dan byk lagy question yg aku tak buat.

setengah jam sebelum hbis, aku lihat kiri dan kanan, bukan niat aku meniru, jauh sekali meneropong jawapan. klo aku boleh tiru pun, mcm mne? tulisan mereka amat kecil dan mereka sngt jauh dari aku....aku melihat ramai yg gelisah, muke give up, ketuk2 kepala. aku pandang kertas ku kembali. didalam hati aku berdoa-doa kepada tuhan....Ya tuhan susah betol paper ni..kau bantulah aku.

tibe-tibe....

DUMPPPP arggghhhhh pepol are screaming. and aku pantas berpaling kebelakang. i saw one guy jatuh dr mejanya dan tersepit diantara kaki kerusi dan meja nya. ya Allah...ape ni? keadaan jadi kelam kabut , pengawas peperiksaan berlari ke tempat kejadian. lelaki itu berada beberapa meja dibelakang aku. semuanya terlalu pantas, pengawas peperiksaan berlari kedepan ke belakang.

ape dah jadi? siapa budak tu? kenapa budak tu? budak yang jatuh itu mengerang kesakitan. aku kaku. takutttt. dia dah nak mati ke? ini sahaja yg terlintas dalam kepala aku. bagaimana kalau lelaki itu mati? aku takut. knpe? ape dah berlaku. aku sangat curious. aku lupekan berkenaan masa peperiksaan aku yang hampir tamat. aku lupakan exam paper aku. aku takut. kaki aku shaking. serious.

pengawas peperiksaan mengarahkan kami concentrate pada paper. aku masih pandang ke belakang. kaki lelaki itu kadang2 berhenti bergerak. kadang2 bergerak secara mengejut. aku pandang kertas pepriksaan aku. aku berada disoalan mana? soalan ape yg aku buat sekarang? aku sangat buntu. tension.

aku pandang kebelakang, pengawas peperiksaan dah berjaya keluarkan lelaki tu dari kerusi dan meja dia. dan mereka cakap.

'nevermind...relax3' banyak kali mereka ulang perkataan ni pd lelaki tu dan dia masih mengerang kesakitan. aku tarik nafas dlm2, aku perlu concentrate. akhirnye ade pasukan bantuan kecemasan datang bawak ubat ke ape tah utk lelaki tu. dan keadaan reda.

aku jwb jawapan terakhir aku. dan akhirnye tamat. akhirnye aku pandang Sham di sebelah aku,
"Sham, siapa yang jatuh tu?" sham tak hbis2 lembutkan tangan dia dan buat mcm lelaki lembut punye sign. aku tak dpt tangkap. siapa tah yang sham maksud kan....lepas tu, pak cik guard angkat lelaki tu.

laaaa....Yugesh ke? budak macho tuuuu yg jatuh? uish...peliknye budak semachoo model tu boleh kne sawan, lepas hbis paper, kitaorang pun bergerak kluar, sham kata, mmg agaknye yugesh tu stress dan tension. hari rabu tu sham ckp yugesh ade 2 paper. pagi paper IOA. petang QS, dua paper yang bg aku sangat susah utk lulus.

stress sgt tu yang wat dia pengsan n sawan tu. kesian dia. ape2 pun...aku no komen Pasal paper Quantitative. mmg susah. well, tu yang wat aku tak nk isytharkan Merdeka. aku benci feeling ni.


sekian. adios amigos pepol.

2 comments:

Azfar R. said...

masya Allah...

saja je buat orang lapar kan tengok that pic.

my fav fooooooooddddddd!

adibahrisha said...

err i think u salah letak komen u la dear. hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...