Tuesday, August 28, 2012

Berpisah


Petang itu aku dikejutkan lagi oleh si dia. Katanya beliau punya 1 berita buruk untuk ku. Dia lelaki yang aku kenal jarang sekali memberi kejutan buruk untuk ku. Segalanya manis belaka. Senyuman yang aku ukir hilang. aku memandang tepat kematanya. Benak hatiku meronta dengan pelbagai persoalan.

'Berita apa yang buruk sangat?' persoalan ini membentak hampir pecah didada-dada jantung ku. Aku melihat dia diam sejenak. Mungkin menyusun ayat-ayat yang sesuai dipendengaranku. Aku angkat keningku masih menanti dia berbicara.

"Cakaplah ape berita buruk tu?" tanya aku. setelah tahap kesabaran senipis kain lycra. 
"Mungkin, minggu depan abang kena pergi Sabah. 2 minggu kat sana!" Zuuuppppp! 
"Sabah?? Kenapa awak yang kena pergi?" 



Berita buruk ke tu? Entahlah apa yang pasti aku sudah dapat bayangkan betapa teruknya keadaan aku nanti. Entahlah makin lama makin susah nak jauh daripada dia. kenapa eh? boleh tak sapa boleh share dengan adeeb. korang ade tak perasaan cmni. perasaan tak mahu berpisah. tak mahu jauh walaupun 24 hours. Ah payah lah macam ni. 








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...