Friday, August 3, 2012

HANTARAN TUNANG


Topik Adeeb Hari ni ialah Hantaran Tunang. Taraaaaaaa! hehehe walaupun da masuk 2bulan 1minggu Adeeb tunang, Ni baru lah ada masa nak share dengan korang pasal persiapan hantaran tunang cik Adeeb. Punya la busy gila kannn kalah Pak Menteri *Konon*

" Bab Hantaran Tunang Cik Adeeb Angkat Tangan "
Haaa ni laaa yang unique nya. Kebanyakkannya kita semua ni sudah mula teringin nak ber-DIY bila bab barang hantaran sendiri daripada mengunakan khidmat pakar. Untuk Kepuasan katanya. Macam Cik Adeeb sendiri, memang mak adeeb ni Florist, dia memang selalu buat hantaran untuk orang jadi, molek sangat laaa kan, time cik adeeb nk tunang dia laaa yang buat hantaran cik adeeb sendiri. Eh I pun ade gak tolong sikit2.

So bermula laaaa episod menghunting barang dan bakul2 hantaran.  Eh aku ni memang da habit agaknya kan? bile org cakap, ko nk hantaran colour ape? nak bentuk cmana? nak bape dulang, kerja aku hanya angguk geleng2 je.


Read more on my preparation :  
http://adibahrisha.blogspot.com/2012/03/1-month-4-weeks-1-day-i-love-u.html

Cik Adeeb bukan laaaa sorang yg cerewet. Bagi aku, apa2 sahaja sudah okay. klo da ade mak yang lebih mahir, so I follow je laaa ape yang mak aku nak. Tapi mak aku ckp, sebb nk tunang ni aku, jadinya aku laaaa yang kena buat decision. Sigh! ko tau aku ni memang tak reti nak pilih. So byk kali cik adeeb ckp  :

"Makkkkk ape je yang mak rase baik, colour dia cntik, mak amek laaa k. orang tak kesah. pape pun boleh. orang bayar."

So we all memang spend time lame gile Kat SSF jln tunku abdulrahman, Pastu g kedai Reben, Pastu g kedai barang2 hantaran buat survey colour. Sebenarnya You all I niiiiiiii memang phobia dengan color pink! Eeeeeeeeeeeee aku kalo nampak kaler pink ni mulaa laaa nak muntah. sebb memang tak suke. heheheh


Mak I pulakkkkkkkkk memang faveret dia. dia ckp pink ni perempuan. Pink ni lembut. pink ni sweet, Pink ni cute. weeeeeeekkkk rase nak muntah dengan kaler pink ni! Puas Adeeb berdoa 

"Oh, mintak-mintak laaaa barang hantaran aku bukan warna pink! puhlis puhlis"

Pastu mak aku tunjuk laaa segala mcm jenis combination colour. Since Mr. Darling is yellow and green, So mak decide to pick Purple and pink.  Haaaa kauuu tengok, tengok you all, colour ape yang my mom pilih? kaler pink ennnn? Pink ennnn?? tidaaakkkkkkkkkkkkk!!!!! 

Tapi nak buat macam mana. da aku sendiri tak nak decide colour ape yang aku nak. Mak ape lagi, dia amek laaa kesempatan! kesempatan kat aku. Ape yang aku boleh buat time tu ialah angguk je laaa! Setuju jee laaa dengan ape yang dia ni nak.  Dia kan suka Pink!

Soooooo we all pun beli laaaa ape segala mcm keperluan nak buat brg hantaran ni. 

Satu cerita sudah habis. Ni nak cerita beli Isi Hantaran pulak.

As per agreed, Kami beri Hantaran 7 berbalas 5. Haaaaa yang ni pun cik Adeeb sebenarnya angkat tangan. Sebb yang kalut and excited nak beli barang hantaran ni semuanya Inchik Tunang. Kalau bab barang hantaran ni, kita da tak main daaa macam zaman dulu2. We all beli barang sama. Guna duit sama-sama. Da takde istilah, saya beli barang awak sorok, awak beli barang saya sorok2. heheheh


Dari Cik Adeeb

Crabtree and Evelyn Toiletries
Polo Wallet & Belt / Polo Sunglasses
Sejadah & Kain Pelikat
Hotel Maya Chocolate Cake
2 Boxes Ferrero Rocher + 1 boxes of Cup cakes
Fruits (Strawberry, Cherry, Lychee) 
Sireh Junjung and His Ring


7 Warna Pelangi, 
7 Petala langit,
 7 petala bumi,
 7 dulang dihiasi
 27 May menjadi saksi 
Tanda Cinta Kami



Crabtree and Evelyn Toiletries


 Fruits (Strawberry, Cherry, Lychee)

 Sireh Junjung and His Ring

 
 Sejadah & Kain Pelikat

Polo Wallet & Belt / Polo Sunglasses

 2 Boxes Ferrero Rocher + 1 boxes of Cup cakes


Ni semua my Lovely Mak yang buat. walaupun cik Adeeb tak berapa minat colour pinkand purple, but it came out nicely. Ke atau pun kerja my photograher yang makes this photo look really naise? ngeeee. Okay so ni laaa dia hasilnya. My hantaran untuk Inchik Tunang.

Di Blogpost akan Datang, cik Adeeb akan cerita pulak Siapa Photographer untuk majlis Cik Adeeb ! haaaaa Handsome! Tapi sorry la you all dia da berpunya! ;)  Tunggu k!

Tu je la Hari ni. Kalau ada pape nak tanya, mne cik adeeb beli bekas hantaran, and flower, and etc boleh laaa comment je kat sini. kalau malu-malu nak comment. Email je la macam biasa. Email Cik Adeeb : ibahrish@gmail.com






 Terasa segar kembali peristiwa Cik Adeeb Dilamar ahaks ;) 
 oh tuhan, masih terasa gementarnya!



Sekian Trima Qaseh,

Love,
Blog Owner















3 comments:

Rahmah said...

Salam perkenalan...mmg pink warna perempuan..n cntik gbung bgab purple kan...

http://sunflowergo2.blogspot.com

anakpakshaikh said...

cantiklah mak buat

adibahrisha said...

@Rahmah :

salam perkenalan jugak ;)
yep pink better with purple

@anak pak shaikh :
hehehe thank you gak dear

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...