Tuesday, November 19, 2013

Missing In Action (MIA)



Hello mate, 

It has been a time. 
Mana tak nya. 
Since Last March aku M.I.A aka Missing in Action.

Tapi hilang bukan bermaksud tiada.
Sepanjang April sampai lah November ni,
Dari Bujang Menjadi Isteri Orang,
Dari berdua pergi ke tiga,
Dari bertiga berdua kembali,
Bila berdua lebih baik,
Tuhan beri lebih baik,
kami bertiga semula.

 Itulah Rezeki.
Tak lupa juga sepanjang tiada disini,
aku active di Facebook,
menghapdate status-status kering,
sepanjang perjalanan menjadi hak milik sang suami.

Hidup penuh pancaroba,
sepanjang jalan ada pahit ada manis,
yang belum ku jumpa masin,
biasalah, orang kata tahun pertama susah sedikit,
kami mengambil jalan positif bagi setiap halangan.
Manis, selepas 2 bulan menikah,
aku disahkan pregnant.


First Pregnancy Test



Pahit, bila masa aku kehilangan zuriat pertamaku,
Umur mu kecil sangat baru dua bulan dua minggu ketika itu.

Warded for D&C - Miscarriage 2nd day of Ramadhan


Suami mungkin sedikit sedih, 
tapi hati ibu mana tak ranap hancur,
macam dilenyek bulldozer,

Tapi aku kuat kan semangat,
Allah lebih tahu,
Semoga kau bahagia disana anakku.

Dua bulan selepas kehilangan zuriat,
aku dikurniakan lagi satu permata hati,


Second Pregnancy

yang sedang membesar di tummy ku,
membesarlah sayang, 
membesarlah dengan sihat dan kuat,
Itu doa ku setiap kali ku usap kamu.

Aku terus cekal macam besi,
sampai kekadang tu suami;
"Jalan perlahan-lahan sayang, kamu pregnant."
 Tapi sejak dua menjak ni, 
alahan aku teruk sangat,


Muntah 
 - Tiada,

Rasa nak Muntah 
- Ada! Ada! Ada! bila rasa meluat dan lepas gosok gigi.
 
Pening  
- kalau diukur dengan skala meter, ia sepenuh kampung Pening Lalat.

Letih 
- Tak usah nak marathon, baru berjalan 10 langkah, rase nak pengsan.

Mengantok 
 - bak kata orang tetua, tak payah nk disorong bantal, anywhere I can Sleep.

Sengal-Sengal Badan 
- Hehehehe Suami punya part time di rumah, Tukang Massage profesooonal.

Craving for food 
- Entahlah, kekadang nak jadi mamak. Kekadang moshi-moshi oyasumi nasai ohayo gozaimasu sushi sushi hey, kekadang very de vass malay nya, kadang-kadang, hello mate, shikin chop or salad? very the mak salley!


 
 

Okaylah you all. 
itu je untuk hari ni.
Will write more next time.

Thank you for your time.

Love,
Blog Owner.



 
 




2 comments:

dhiera said...

jaga diri elok-elok ye dear.

saya pun dah rasa apa perasaan bila keguguran. bukan sekali tapi dah 3 kali.

take care!

adibahrisha said...

@dhiera,

what happened to you? sampai tiga kali? mind to share. cz i takut jugak ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...